1e etappe

14 augustus 2019 - Camaret-sur-Mer, Frankrijk

Wij hebben besloten om de oversteek van de golf van Biskaje optedelen in etappes.Er was elke elke keer geen goed weerbericht voor 4 dagen of langer,dus we bleven maar wachten op de Scillys.Wij bedachten ons dat je het ook kunt opdelen in etappes.Wij hebben nu zo 120 zm gevaard naar Camaret.

Het was een pittige tocht,het weer verliep niet helemaal volgens de voorspellingen.Het zou windkracht 3 zijn met zo golven van 1.5 meter.Echter haalde in de nacht de wind heel erg aan en we hebben het grootzeil maar dubbel gereefd.Onze topsnelheid met alle zeilen is zonder stroming meeberekend zo 6 knopen.En we zeilde met gereefd zeil al zo 9 knopen.Er stond een behoorlijke deining van zo 2 a 2.5 meter en die kwamen van zij,waardoor we behoorlijk rolde.De kinderen vonden het ook niet prettig en lagen bij Carmen op een luchtbed in de stuurhut.Klaas was elke keer druk bezig met de windvaan en wanneer die wel stuurde kon hij even slapen en om het uur even kijken.Klaas werd weer zeeziek,dit keer als enigste.En zat er helemaal doorheen.Hij zei bekijk het ook allemaal maar,we verkopen die boot en we kopen een camper en gaan een roadtrip maken door Amerika.Nou dat is lekker dan dacht ik.Een dag geleden moest ik perse door(toen zat ik er even doorheen na 4 dagen weinig slaap i.v.m storm),want in Spanje is alles beter zei hij nog.We zeilen door en we komen aan in Camaret,prachtige natuur en Klaas is alles alweer vergeten.Hij heeft zin in lekkere stokbrood en alle lekkere dingen in Frankrijk,want Engeland had niet echt lekker eten.We slapen goed en Klaas ziet het weerbericht voor volgende week.Het lijkt zeer gunstig en zegt ohhh Carmen dit is prachtig,kunnen we mooi door naar Spanje.Wie had dat gedacht!!Hopen dat het weerbericht zo gunstig blijft,tot aan dinsdag en dan gaan we de oversteek wagen.

1. Akky:
    14 augustus 2019
    Lieve skatten, wat een avontuur weer! Ja het weer heb je niet in de hand hé? Maar jullie zijn wel verstandig bezig! Het ga jullie goed met het avontuur!!! Liefs van Akky, met dikke tûten!!!
  2. Tamme:
    14 augustus 2019
    Blij dat jullie die drukke oversteek achter jullie hebben.
    Nog veel plezier
  3. Jan en Tine:
    Groetjes Jan en Tine!
  4. Rinke:
    Top.!!
  5. Klaas Huitema:
    14 augustus 2019
    Aan Tamme : Ja was nog wel even spannend met al het vrachtverkeer.Voorral snachts was het toch nog wel even uitkijken.
  6. Lenie:
    14 augustus 2019
    Voor jullie alle vier een dikke tút 💋💋💋💋
  7. Hanny en Sikke:
    16 augustus 2019
    Wat spannend allemaal! Gelukkig zijn jullie goed bezig. Veel plezier nog.
    In Spanje kunnen jullie ook lekker eten.
    Lieve groetjes van Hanny en Sikke