Bad moon rising

9 augustus 2019 - Scilly-eilanden, Verenigd Koninkrijk

We hebben de titel van ons verhaal maar vernoemd naar de bad moon rising song van Ccr.En nee de tekst is niet letterlijk van toepassing,maar als je op een boot zit en er komt een zware storm over vind ik het altijd wel een toepasselijk liedje.Je moet zorgen dat alles in orde is en het weer voelt toch anders aan op een boot,als in een huis.Je slingert alle kanten op,je moet zorgen dat je beschut ligt.Je probeert er het beste van te maken maar comfortabel is het nog steeds niet.Het waait in de loopt van tijd zo 35 knopen en met vlagen tot 51 hier,we liggen gelukkig goed aan een moring en zorgen dat alles in orde is.Klaas heeft 4 trossen aan de moring bevestingd,de huiken zijn extra geborgd en de fok is opgeborgen in de boot.Hopen dat het vanavond bij Klaas zijn woorden uiting blijft bij wat gaat t mal en niet verder komt dan Alderaast en t giet hjir vergeeftum.

Het bezaan zeil is weer gerepareed bij de zeilmaker en we zijn nog druk bezig met de verzekeraar,doordat er in de storm van vorige week een andere boot bij ons is opgebots die losgerukt werd van zijn moring,waardoor er schade is aan onze boot.Zijn we bij Schotten op de koffie geweest,die lagen bij ons tijdende storm en in de haven achter ons.Ze zeiden al wat zijn jullie kalm altijd.Wij hadden alles bij elkaar gevloekt en geroept.We lachte wat en tja zeiden Klaas en Ik.We moesten een moring pakken vorige week in de storm en dat ging niet echt lekker met de golven en de wind en de haven lag bomvol.Het was de enige moring nog over en we botste bijna.Klaas de moring pakken en ik sturen en gas geven,we bleven kalm en dachten doe maar normaal dan doen we al gek genoeg.

We hebben omdat we ons verveelde de watermaker maar ingebouwd en intussen drinken wij daar lekker van,hebben we boodschappen gedaan en zijn we helemaal klaar voor het vertrek naar Vigo.Nu nog hopen op beter weer.Intussen zitten we het weer uit in de pub en drinken we verschillende soorten bier,fris en testen we allerlei nieuwe chips en nootjes.

1. Rinke:
    9 augustus 2019
    Best spannend. Ik hoop dat het hierbij blijft. En dat het goed gaat met de verzekering.
    Veel geluk met de volgende etappe. Ik kijk weer uit naar het volk de verhaal.
  2. Piet wierda:
    9 augustus 2019
    Alderaast haha, gaat woest zo te horen. mooi kalm blijven maar dat komt vast goed, succes met de grote oversteek straks!
  3. John van hoorn:
    9 augustus 2019
    Ik ben altijd benieuwd naar het volgende verhaal. Wat een reis en wat maken jullie veel mee. Geniet er samen van.
  4. Astrid:
    9 augustus 2019
    Niet voor niks friesen…..met rust kom je een heel eind.x
  5. Jan en Tine:
    9 augustus 2019
    Bedankt voor jullie verhaal en al vast een goede reis verder!!
  6. Tamme:
    9 augustus 2019
    Gelukkig een nuchtere Fries.
    Maar ja als je in de pub zit weet ik het zo niet.😉
    Volgens marine trafic zitten jullie al op Tenerief
  7. Lenie:
    9 augustus 2019
    Wat een verhaal zeg. Goed dat jullie kalm blijven. Een hele goede oversteek als het weer wat beter wordt 😘
  8. Tsjebbe Huitema:
    10 augustus 2019
    Sa as wy yn Fryslan sizze: It goes erom eway 😅
  9. Ineke:
    11 augustus 2019
    Klaas, hjir in berjochtsje fan juf Ineke (út Reahûs). Wy seagen jimme ferhaal yn it blêd "Zeilen" stean en de boat yn P. klearlizzen. Dat is wat oars dan foarhinne op fekânsje mei de sleepboat mei h&m.
    Jimme motto: "Wat binne wy moai fuort net" haw wy dit jier ek faakris sein op ús sylreis nei Denemarken, Zweden, Bornholm, Rügen! (ek 1700 km. ) Mar jimme gean fierder.... In tige moaie reis tawinske en in behâlden reis mei syn 4-en. Wy folgje jimme...
  10. Tamme:
    12 augustus 2019
    Ik zag dat jullie vertrokken zijn.
    Goede overkomst.