Baiona

10 september 2019 - Baiona, Spanje

Na een rustig zeiltochtje ahumm met een bosbrand waardoor de baai helemaal blauw stond van de rook.We hadden totaal geen zicht,toen verscheen er zomaar voor ons een kolosale schim,het bleek een mega passiersschip te zijn.Die in de shipping lane voer en wij zeilde net naast de shipping lane.Zaterdag zijn we aangekomen in Baiona,zeilboot Hope lag er al een paar dagen.Zondag zijn we met Alex,kate en de kids naar het strand geweest.Hellaas voor het laatst,maandag zijn ze vertrokken om ergens in Portugal Kate haar ouders te ontmoeten.We hopen ze in de Carieb weer te zien en dat we dan richting Amerika gaan en misschien de great loup gaan doen.

We blijven hier nog wel een week i.v.m het weer en zijn nu druk bezig wat ankerplekken op te zoeken.Dat is nogal lastig want aan de westkust van Portugal zijn er niet zo heel veel of zijn heel slecht beschut en niet toegankelijk bij slecht weer.Morgen gaan we naar een dierentuin in Vigo.En hopen deze week nog wat meer activiteiten te kunnen ondernemen.

We hebben veel aardige mensen ontmoet,o.a.2 Gepensioneerde Engelsen.Die ons al op heel veel plaatsen hebben gezien.Ze zagen waarschijnlijk onze grote hoeveelheid was hangen en boden aan of we in vervolg hun wasmachine aan boord wouden gebruiken zolang ze hier voor anker liggen.Zij gaan ook naar de Canarische eilanden.Gezellig!!

1. Sabina:
    10 september 2019
    Hoi hoi,
    leuk om jullie avontuur te volgen en te lezen met welke mensen jullie in contact komen. Jullie beleven waardevolle momenten!
  2. Akky:
    10 september 2019
    Wat weer een avontuur, en wat doe jullie het goed! Zoooo trots op jullie, nog veel plezier!!!!
  3. Jan en Tine:
    11 september 2019
    Heel veel plezier verder!
  4. Astrid:
    11 september 2019
    Prachtig verhaal.Wat beleven jullie veel.Wat zijn wij blij met het internet.November hopen wij jullie live te zien.