Brighton 2

12 juni 2019 - Brighton, Verenigd Koninkrijk

Vol goede moet zouden we verder zeilen.Ik dacht de voedselvergiftiging te hebben overwonnen maar ik bleef maar overgeven en pijn in de buik houden.Weer terug naar de eerstehulp en verder onderzoek bleek uit dat ik een cyst van 4,5 cm op me eierstok heb,ze kunnen er niks aan doen en vaak gaat hij weer weg en dan maar op tenerife voor controle of het weg is.Intussen diclofenac en pillen voor het overgeven gekregen zodat dat wat minder word.Ik bleef veel op de boot en Klaas ging erop uit met de kids en heeft zelfs een jongen van 15 jaar gered,die was aan het spelen in de golven en die verdronk bijna doordat hij meters de zee werd ingesleurd,naardat hij gegrepen werd door een golf.Het stormde die dag best met golven van 5 meter hoog.We hebben zelf maar wat verf schade maar van 5 boten waren de grootzeilen eruit gerukt en stuk.

We hebben maar besloten rustig aan te doen en wat klusjes van de lijst af te strepen : windvaan verbeteren,reven in het grootzeil zetten,genaker voor windkracht 1tm 3 bestellen enz.Klaas heeft heel voordelig voor 20 pond een autopilot(elektrische stuurautomaat)op de kop getikt,hij is druk aan het sleutelen en nu maar hopen dat hij werkt.

Wij hebben leuke Israëlische mensen ontmoet met 2 kinderen,1 jongen van 15 maanden en een jongen van 3 jaar,ze nodigden ons uit om een biertje in de pub te drinken.Ik ben vandaag met Narrati en de kinderen naar de speeltuin bij de pier geweest en morgen ga ik op de koffie bij haar met de kinderen zodat Klaas verder kan klussen.Ik heb ze als bedankje voor het bier een pak stroopwafels en friese berenburg gegeven,ze vonden het heerlijk.We hebben ze uitgenodigd voor donderdag om pannenkoeken met ons te eten,hopen dat we ze onderweg nog vaker tegen gaan komen.

Brighton blijft een bijzondere stad en beleven bijzondere dingen en ontmoeten bijzondere mensen.Zo was er dit weekend de naked bicycle run,waarbij er 200 naakte mannen rond de pier fietsten met als reden te protesteren tegen olie,milieu,vlees voedselindustrie enz.Wij dachten zo dat hebben we ook weer gehad!!tot onze verbazing naarmate we verder lopen staan ze daar te feestvieren op de pier met band en al(ook naakt)nu moesten we met 2 kinderen tussen al die feestvierende mannen lopen wat tot grote hilariteit leidde bij de kinder oooohhhhh kijk heit allemaal piemels en ze dansen riepen ze in koor. Of je komt in de vroege ochten een paar mannen tegen helemaal gekleed als vrouw met felle jurken voor een fotoshoot.Ik vind het geweldig om te zien,het is een stad die zeer vriendelijk is voor homo's,transgenders enz en die zie je hier ook heel veel.

1. Lieke Huitema:
    12 juni 2019
    Jeetje jakkes Carmen! Wat vervelend zeg! Gelukkig beleven jullie nog mooi dingen met elkaar! En hopelijk knap je snel op!
  2. Hanny en Sikke:
    12 juni 2019
    Denk goed om je gezondheid en geniet van dot grootse avontuur.
    Er is veel te klussen voor Klaas.
    Fijn dat hij zo handig is en het ook leuk vindt.
    Goede vaart en lieve groeten voor jullie alkemaal.
    Oom Sikke en tante Han.
  3. Tialda:
    12 juni 2019
    Haha ik zie 't helemaal voor me jullie door al die naakte mensen 🤣
    Hopelijk gauw wat rustiger bij jou car. Veel plezier nog en voorzichtig 😘
  4. Akky:
    12 juni 2019
    Goh Carmen wat is dat vervelend voor je. Ik hoop dat je niet veel last meer krijgt. En wat mooi om die mensen te ontmoeten, en dat ze gewoon vrienden worden! Wat fijn te horen dat daar zulke vriendelijke mensen wonen! Ja, doe maar lekker rustig aan totdat je weer helemaal herstld bent. Veel plezier met liefs van Oma S
  5. Lolkje:
    12 juni 2019
    Goh wat een verhaal... beterschäp carmen en de groeten aan klaas.
  6. Lies Sandstra:
    13 juni 2019
    Ach wat vervelend maar je weet nu gelukkig wat het is. Hoop dat je desondanks nog lekker kunt genieten van alles om je heen.
    Groetjes en nog huul vuul plezier op zee. ⛵️
  7. Lenie:
    13 juni 2019
    Van harte beterschap Carmen hoop dat je je snel beter gaat voelen. Maar wat een prachtig verhaal verder. Mooie nieuwe vriendschappen, geweldig. Pas goed op elkaar en heel veel plezier op jullie mooie reis !!
  8. Jan en Tine:
    13 juni 2019
    Heel veel beterschap gewenst van ons!