Dartmouth

10 juli 2019 - Dartmouth, Verenigd Koninkrijk

We zouden vanuit Lulworth cove in een keer door zeilen naar de Scilly's maar snachts viel de wind helemaal weg en die blijft ook hellaas weg.We hebben na 60 zm meer als genoeg van al dat motoren en we hadden er al een nacht opzitten en wouden niet nog 100 zm moteren.We besluiten om voor anker te gaan op de river Dart.Voordat we de rivier opvaarde zagen we naast de boot nog 8 tuimelaars,dat is heel leuk wakker worden en de kinderen vonden t prachtig.

We lagen de hele ochtend lekker rustig voor anker todat er een grote kluns zijn anker boven ons anker gooide en lekker van boord gaat.De stroming veranderd door eb en vloed en zo gaan we gezellig met zn allen draaien en toen was er paniek wij richting zijn boot en toen tegen zijn boot!!wij het anker ophalen in de hoop dat de ankers niet door elkaar zitten en hebben we ergens verder op het anker maar weer lekker laten zakken.Heerlijk helemaal alleen.

We zijn vandaag met de stoomtrein naar Paignton gegaan,daar hebben wij heerlijk een biertje op het terras gedaan en de kinderen konden lekker spelen in de speeltuin bij het cafe.

Morgen middag varen we de laatste 100 zm naar de Scilly's,we hebben er zin in!!

1. Lenie:
    10 juli 2019
    Geweldig, veel succes en plezier morgen 😘
  2. Jan en Tine:
    11 juli 2019
    Veel plezier met de voortzetting van jullie reis. Groetjes Jan en Tine.