Dover 2

17 mei 2019 - Dover, Verenigd Koninkrijk

Wat een geweldige week is dit,Klaas heeft het werk er opzitten.Wat ontmoeten we geweldige mensen met geweldige verhalen.

Klaas werkte savonds aan een boot die zwemmers begeleid het kanaal over te zwemmen.Deze man had een weddenschap aangegaan als jullie 30.000 betalen verf ik mijn boot rose en er kwam 30.000 euro op tafel dus moest hii zijn boot rose verven.Hij International bellen want rose is er natuurlijk niet en de verf werd nu door hun gesponserd.De de 30.000 werd gedoneerd aan het goede doel voor bortskanker.Ze vonden het allemaal zo sneu voor mij dat ik alleen op de boot zat met de kinderen dat ik een heerlijke rioja wijn kreeg(heerlijk tref ik het)en we hebben een vos gezien op de steiger naast de boot!!!

Klaas heeft een aluminium boom kunnen bemachtigen voor 60 pond i.p.v 800 euro.Leuk zo'n meevaller.En kregen we van diezelfde meneer allemaal boeken over de Carieb en nog meer eilanden,en wereldatlassen.Ik ben druk bezig geweest met boodschappen,4 a 5 x heen en weer fietsen en helemaal volbeladen op mijn vouwfietsje.Een jongen/man van een jaar van 30 hielp me met opladen en lachte.Hij zo love are you a gypsie,ik lachen.Nee, ik uitleggen dat we van plan zijn de wereld rond zeilen in een boot.Hij lachen,Ik ben wel een gypsie en dacht dat wij gek waren maar dit slaat echt alles.Geweldig toch zei ik jij reist per camper en ik per boot.

We zijn hier nu zo'n 2 weken,kon langer.Klaas kreeg een klus aan geboden voor 2 maanden incl.woning haha maar bedankte en zei als we dat in elke haven doen zien we niet veel van de wereld.En Sean lachtte en zei in de carieb zoeken ze ook lassers en er is veel werk.Nou dat is een fijn vooruitzicht!!Ook is er veel lawaai en politie en helikopters.I.v.m de vluchtelingen die het kanaal oversteken,Frankrijk laat ze lekker gaan (zijn die ze maar mooi kwijt)en dan pikken de Engelsen ze weer op.Want het is niet verantwoord met die kleine bootjes het kanaal over.En de helikopter spot ze dan dag en nacht op het kanaal.

Zondag gaan we nog naar Folkstone waar we uitgenodigd zijn om naar een park te komen en maandag vertrekken we naar Brighton.New haven is a bit shalow dus dat redden we niet helemaal met de diepgang.Word hier gezegd.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. John van hoorn:
    17 mei 2019
    Geweldig dit allemaal te horen. Jullie beleven veel en op deze manier erg leuk om te volgen. Veel plezier en tot het volgende verhaal.
  2. Lenie:
    17 mei 2019
    Wat super leuk zo'n prachtig verhaal. Heel veel plezier jongelui 😘
  3. Marianne:
    18 mei 2019
    Wat leuk en fijn om te horen wat jullie allemaal mogen mee beleven. Geniet ervan en jullie zullen echt nog wel meer geweldige reizen en mensen mogen ontmoeten. Heel veel plezier en ik vind het altijd weer leuk om te lezen wat jullie allemaal hebben mogen beleven. Have fun.
  4. Sanne:
    18 mei 2019
    Wat een belevenis :) prachtig!
  5. Sabina:
    18 mei 2019
    De reis is nu echt begonnen met het ontmoeten van leuke mensen en het horen van verhalen. Leuk!
  6. Akky:
    18 mei 2019
    Wat weer een mooi verhaal, dat jullie het leuk hebben is het aller belangrijkste! Have Fun!
  7. Jan en Tine:
    18 mei 2019
    Prachtig verhaal om te lezen. Dankje wel en tot horens.
  8. Jeanette Guit:
    22 mei 2019