Etappe 2

19 augustus 2019 - Camaret-sur-Mer, Frankrijk

We hebben hier een top week gehad,heerlijk eten en hebben we kokkels gekocht.We konden ze niet vinden op het strand.

Het leukste vonden we het spontane contact met de mensen van de boot Hope.Alex,Kate,Beth en Zack.We kwamen ze tegen in de supermarkt en ze hadden al gezien dat we naast hun voor anker lagen,ze vroegen of we curry bij hun kwamen eten en we zeiden ja natuurlijk gezellig!!Het was een geslaagd etentje en daarna hebben we ze zondag uitgenodigd bij ons aan boord voor een etentje.Afscheid nemen vonden de kinderen minder leuk,want ze vonden het harstikke leuk om met Beth te spelen.We hopen ze in Spanje weer tegen te komen.

We hebben het vandaag druk gehad met de watertank vullen,de watermaker draait overuren.We hebben de was gedaan,boodschappen gedaan,bijboot weer aan dek,extra zeil op de rol gedaan en ik heb alvast voor 3 dagen eten gekookt.Alles met groenten en zonder vlees want dat valt ons nogal zwaar tijdens het zeilen.Ik heb ook nog zo 50 pannekoeken gebakken,als we toch nog zin in eten krijgen onderweg.En dan is het na alle drukte toch echt zo ver om morgen te vertekken naar La Coruna.Om daar na onze tocht van zo ong 67 uur(met 4 knopen snelheid berekend)heerlijk voor anker te gaan in een baai met strand.We zien er nu al naar uit!!

1. John van hoorn:
    19 augustus 2019
    Veel plezier en succes met de overtocht.
  2. Bertus:
    19 augustus 2019
    Heel erg veel plezier en een behouden vaart!!
  3. Hanny en Sikke:
    20 augustus 2019
    Wij zijn 9 sept in Spanje tot bijna eind oktober.
    Wie weet komen jullie in de buurt. Lieve groet!
    Hanny en Sikke