Ferragudo

6 november 2019 - Ferragudo, Portugal

We hebben een week in Alvor gelegen wat een rust en wat een prachtige natuur.We zijn 2 x naar Kate en Alex toe gegaan.Klaas heeft Alex geholpen met werk aan hun schip,en ik ben Portimoa ingeweest met de kids en Kate.Zaterdag werden we opgehaald door Alex om naar het huis van Kate haar ouders te komen.We waren even vergeten hoe het ook alweer was in een echt huis!!we mochten de wasmachine gebruiken en douchen,dat voelde super goed naar 2 weken te hebben gedoucht in de kuip.Alex heeft heerlijk voor ons gekookt.En de kids konden buiten spelen met Beth en Zack met fietsten,steppen,autos en ze konden duiken met Beth in de hottub.Wat een verwennerij!!Het zijn echt schatten van mensen,heerlijk nuchter en lekker normaal en hopen dat we ze vaker zien nu we dichterbij liggen.

We vertrokken maandag uit Alvor naar Ferragudo.Ongeveer 6 mijl zeilen.Hellaas wat te weinig wind maar goed.Op de ankerplek was het druk en Klaas probeerde een mooi plekje te zoeken totdat een Engels man riep Way to close.Ga maar naast de drijvende stijger voor anker.Doen we dus lekker niet...Ok dacht klaas kan makkelijk hier voor anker maar goed grote paniekzaaier,werden we de volgende dag wakker had meneer zijn hele boot volgehangen met stootwilgen.Wat tot grote hillariteit bij ons leide.Wat zien we de volgende dag meneer slipt en beland naast de stijger aan zijn anker.Ik tegen Klaas jammer dat we daar niet voor anker lagen konden we ook roepen way to close!!haha.

De rust komt weer helemaal terug en we genieten in dit autenthieke haven plaatsje.Prachtige wandel gebieden en  stranden.Er is een speeltuin waar we vaak heen gaan en Jitze is weer begonnen met elke dag school,wat een fanatiekeling.Hij is heel leergierig en pikt alles heel snel op en is dan zo trots als een pauw.We blijven hoer nog 2 weken op de rivier totdat we de haven in gaan,waar we dan visite krijgen van mam en hasan.We hebben er nu al zin in.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Akky:
    7 november 2019
    Mooi verhaal weer, en wat heerlijk dat Mama en Hasan naar jullie toekomen! Super!!!
  2. Jan en Tine:
    7 november 2019
    Wat leuk dat jullie Mama en Hasan op bezoek krijgen! Groetjes van ons.
  3. Sophia:
    10 november 2019
    Hallo zeilers, graag zou ik met jullie in contact willen komen, zou graag willen weten of jullie in februari in NL. zijn?
  4. Klaas Huitema:
    12 november 2019
    Hallo Sophia.Nee we zijn niet in Nederland dan.