Isle of wight

30 juni 2019 - Newtown, Verenigd Koninkrijk

Na 2.5 week in Brighton te hebben gelegen varen we eindelijk uit,met een nieuwe stuurautomaat en een goed werkende windvaan en een boom in een profiel.Het tochtje duurde wat lang i.v.m weinig wind maar dat vonden we niet erg,de kinderen vielen om 8 uur in slaap en om 12 uur middennacht kwamen we aan in Chinchester bay.Prachtige baai met geweldige natuur en midden in de natuur een jachthaven met restaurant.Wij heerlijk aan t bier met visproeverij en de kinderen hebben krabben gezocht en kokkels gegeten.

Daar hebben we een week gelegen omdat we vonden dat we helemaal tot rust kwamen naar 6 jaar huis verbouwen een boot opknappen en maar weer doorgaan aan ons zeil avontuur.We vertrokken 9 uur naar isle of wight,prachtig je zeilt zo de Solent op en het is adembenement mooi.We gingen Cowes in voor water en benzine en toch ook maar wat diesel want dat koste maar 82 cnt de liter voor Engelsen dan.De mevrouw twijfelde wat of ik wel een NL was omdat ze dat niet echt kon horen en toen zei ik ja ik kom uit nl en vertelde dat we rond zeilde en dat vond ze zo geweldig toen zei ze och betaal maar 82 cnt i.p.v 1.40 de liter + wisselkoers.Wij voelde ons koning te rijk.

In Cowes is het ontzettend druk(zeilmekka van europa) dezelfde mevrouw vertelde,nu hebben jullie geluk er zijn nu 2000 zeilboten rondom het eiland aan t zeilen en die komen zo terug.Wij zeilden weer verder waar we naar 1 uurtje in Newtown creek aankomen.Ook weer adembenemend mooi en veel vogels.Het is een beschermd natuurgebied en het is gratis,alleen een kleine donatie voor de vogelbescherming.Wij vragen ons af of er na het weekend nog vogels zijn met onze geweldige energieke kinderen.

1. Jan en Tine:
    30 juni 2019
    Geweldig om weer wat van jullie te horen!!
  2. Lenie:
    Toppie 😘
  3. Hanny en Sikke:
    30 juni 2019
    Wat een enthousiasme. Het loopt volgens je program Carmen, maar daar gaat het niet om. Het ontmoeten van mensen en kijken naar de natuur en plaatsen waar je aankont.
    Lieve groet. Hanny
  4. Marta:
    30 juni 2019
    Fijn om te lezen dat jullie weer verder kunnen. Hele fijne reis nog!
  5. Rinke:
    1 juli 2019
    Blij dat het goed met jullie en boot. Lekker genieten.
  6. Akky:
    2 juli 2019
    Fijn weer om een verslag van jullie te lezen, en dat het allemaal goed gaat! Klaas nog van harte Gefeliciteerd met je verjaardag en ik wens je veel Liefde, Gezondheid en Geluk!!!! Have Fun!