La Coruna

24 augustus 2019 - La Coruña, Spanje

Dinsdag zijn we vertrokken vanuit Camaret sur mer naar Coruna.De 1e dag was geweldig,kalm en we gingen goed de nacht in.Iedereen sliep goed en de volgende ochtend werden we uitgerust wakker.De 2e dag begon rustig en er stond weinig wind dus hebben we zo 12 uren de motor aangehad.De kinderen zagen voor t eerst dolfijnen naast de boot en ze gierden het uit,Jitze glunderde erover en vroeg toen we op bed gingen.Mama mag ik op de dolfijn zitten net al Diego(is een animatie poppetje wat dieren red.)Dag 3 begon het wat meer te waaien en we hadden er zo de hele dag 6 knopen voor,er werd meer wind voorspelt en we wisten al dat we in een kleine bui zouden komen.Klaas reefde het grootzeil op aandringen van mij.Net op tijd,it ging mal!!9 knopen ervoor en we dachten ojee..Deze laatste nacht zou alles weer lekker verzieken.Het was een verschrikkelijk hobbelige nacht en onze boot werd heen en weer geslingerd op de golven,er waren 4 meter hoge golven en we hadden ons nocht alweer.De stuurautomaat hield goed stand waardoor Klaas zich wat neer kon geven.Ik dacht dat ook even te kunnen doen en lag eindelijk 5 min te slapen in de stuurhut.Toen een halve badkuip aan koud zeewater me zo even heerlijk wakker splasde.Ijskoud en kleddernat was ik,mijn lakens en mijn luchtbed.

Vrijdag rond een uur of 11 kwamen we aan in La Coruna,Spanje waar ik eerst maar druk pannenkoeken ben gaan staan bakken om eten,want we hadden 3 dagen lang meer sinasappels,druiven,bananen,appelmoes,waterijsjes en brood gegeten dan een fatsoenlijke maaltijd.

We zijn even bij Akko en Lisa op visite geweest(ook vertrekkers)die liggen hier ook voor anker.De boot Hope ligt hier ook en zijn we mee op het strand geweest vandaag.We hebben samen plannen gemaakt om misschien samen dagtochtjes te varen tot aan Lissabon.Want de kinderen kunnen zo leuk spelen.Waar wij naar Madeira gaan en hun verder richting de middelandse zee en hopen ze weer te zien in de Carieb.

Morgen even boodschappen doen.Kijken of we een laptop kunnen vinden,Cadeautjes halen voor Jitze zijn verjaardag en kijken voor en gasfles.

1. Astrid:
    25 augustus 2019
    Wat zijn jullie doorzetters.geniet nu maar even van jullie vrije tijd.en maak meer verhalen.
  2. Jan en Tine:
    25 augustus 2019
    Weer een mooi reisverslag!!
  3. Akky:
    25 augustus 2019
    Tjong, jonge wat weer een avontuur! Maar jullie houden alles goed in de gaten,en dat moet ook! Verder een goeie reis met dikke tûten van Oma Akky.........