Lissabon

14 oktober 2019 - Lissabon, Portugal

We hadden het wel gezien in Baiona en wouden graag weer verder.Alleen hadden we elke keer weer tegen slagen,weer zat niet mee,motor problemen enz.We waren een uur vertrokken uit Baiona,Klaas zou de zeilen hijsen en toen ging het alarm,tempratuur van de motor te hoog.Carmen Klaas roepen dat er iets aan de hand was.Carmen eerst bij de motor gekeken want we waren bang dat we de afsluiters vergeten waren open te zetten.Dat was niet het probleem.Door telkens t harde alarm raakte de kinderen wat in paniek.Carmen met de kinderen naar beneden en Klaas wist even niet wat het probleem was.We hebben besloten terug te varen naar Baiona.Klaas verder het probleem op lossen en ik met de kinderen naar de speeltuin.De weersvoorpellingen werden er niet beter op en Klaas had weinig vertrouwen in het opgeloste motor probleem dat we daardoor hebben besloten om ons op te splitsen.Dit was ondanks alles wat we mee hadden gemaakt,storm op de scilly's,4 meter hoge golven,9 knopen varen in een stormpje was dit het moeilijkste besluit tot nu toe en het viel ons ontzettend zwaar.We waren er beide wat mee aan maar we dachten ook zo.Er zijn meer wegen die naar Rome leiden en als je niet denkt in oplossingen kom je ook niet verder.

Carmen bleef 2 dagen in een hotel in Baiona,Carmen wist daar alles te vinden en voor de kinderen was het super.speeltuinen,cafetjes met speel mogelijkheden en natuurlijk eindelijk Wifi voor de kids.Mam kunnen we eindelijk Youtube zien.1 dag met de taxi naar Vigo in een hotel en dan vrijdag met de trein naar Porto en dan de trein naar Lissabon waar Heit/Klaas ons op stond te wachten op het station.

Klaas had een opstapper mee,die blijft bij ons aan boord tot op Tenerife.Hij heet Fiachra en 38 jaar oud en komt uit Ierland.Klaas was achteraf blij dat wij niet mee waren dit ritje.Motor zorgde weer voor problemen in het begin maar Klaas heeft nu het probleem gevonden het was de beluchterbocht.Deze zuigde valse lucht.Het waaide gedurende de 1e nacht 35 knopen waardoor er veel golfslag onstond en waardoor het schip uit het roer liep met op een gegeven moment een snelheid van 12.8 knopen.Het schip surfde op de golven.Een voordeel was de reis verliep snel.Ze hebben er 40 uur over gedaan en hadden naar veel drukte eindelijk een haven gevonden want alles lag vol.

We waren beide blij dat we weer met zijn allen samen waren en zijn gelijk gezellig uit eten geweest bij de mac want de kinderen hadden zin in patatjes.Ondank alle drukte en spannende momenten waren we blij dat we het zo hebben opgelost.Het koste van beide veel energie en genieten we in alle rust van Lissabon.We zijn hier alweer 2 dagen en doen veel dingen met de kinderen en er staat nog veel meer leuks op het programma,daarover meer in ons volgende blog.

1. Lenie:
    14 oktober 2019
    Fijn dat jullie weer bij elkaar zijn 🤗 Wat weer een avontuur. Geniet lekker in Lissabon en veel succes met volgende traject 😘
  2. Akky:
    14 oktober 2019
    Jeetje wat weer een avontuur, maar jullie nemen geen risico's en dat is heul verstandig! Veel plezier en bedankt voor dit mooie verhaal! Dikke tûten voor jim allen!!!!
  3. Astrid:
    14 oktober 2019
    Dat was veel afzien voor jullie.Maar nu lekker genieten van de mooie momenten.Dat zal vast lukken.
  4. Titia Brouwer:
    14 oktober 2019
    Wat een toppers zijn jullie! En fijn dat jullie nu weer bij elkaar zijn!
  5. G Huitema:
    14 oktober 2019
    Wat een verhaal, mooi dat alles weer goed is gegaan.