Overwinteren in Albufeira

6 januari 2020 - Albufeira, Portugal

Klaas zijn ouders zijn langs geweest met de feestdagen,het was een geweldige week met prachtig mooi weer.We zijn met de kerstdagen bij hun in het huisje geweest waar ze verbleven,de kinderen mochten zelf nog in een verwarmd zwembad en natuurlijk in bad.Wat een feest!!We vonden het leuk en gezellig om pake en beppe weer eens te zien,want dat was toch alweer een tijdje geleden.Het afscheid vinden wij dan ook zwaar en vaak is het nog moeilijker dan toen je voor het eerst vertrok.Je bent blij dat ze komen maar het afscheid valt zwaarder omdat je dan weer met je neus op de feiten word gedrukt dat je familie toch wel weer heel ver weg is en jij grotendeels alleen bent en niet alles met elkaar beleeft.

Er werd hier veel georganiseerd tijdens de feestdagen en zo werd er rond oud en nieuw hier bij de marina een heel groot podium opgebouwd.Een dag voor oud en nieuw was er een groot feest,Klaas en ik konden mooi in de stuurhut meegenieten van de muziek en de lichtshow.Mooie rockmuziek en elke keer was het weer een verrassing wat ze zouden spelen want dat konden we natuurlijk niet verstaan.Ze speelde zo 2 uur lang AcDc,Iron maiden en allerlei jaren 80 a 90 rockmuziek nou dat was genieten!!en de kinderen sliepen door want dat is toch wel voor hun slaapmuziek.Helaas stopte dat en werd er vanaf 22.00 tot 03.00 rap en house muziek gedraaid en keihard.Nou echt verschrikkelijk haha niet helemaal ons genre en dat van de kinderen ook niet want die werden wakker en vroegen mama wat is dat voor een herrie haha.Helaas hebben oudjaarsdag niet veel gedaan en lagen we om 22.00 al in bed,iedereen was ziek behalve Carmen.Klaas werd nog wel even wakker rond een uur of half 1 en kon nog even genieten van al dat vuurwerk.

De vakantie is weer voorbij,helaas zijn de kinderen nog steeds ziek.Wij zijn al weer druk begonnen met allerlei klussen.Zo hebben we de waterlekkage verholpen,het was de drinkwaterslang die drupte heel langzaam en naar verloop van tijd stond er toch aardig wat water in de boot.Helaas in het compartiment waar we nou net geen bilgepomp hebben.De zeilen zijn naar een zeilmaker gebracht om vermaakt te worden en Klaas is druk bezig met het inbouwen van de stuurautomaat en de ssb radio.Nou hij is weer helemaal in zijn element.We hebben afgesproken dat we de weekenden vrij houden en de middag voor de kinderen.Zo hebben we wat meer structuur en hebben we meer besef van de dagen net als een gewone werkweek.

Carmen is druk bezig aan het bakken en koken,ze maakt nu zelf haar eigen crackers en muesli.We eten bij het ontbijt steeds vaker pancakes met allerlei variaties zoals met appel en kaneel,banaan,cranberry's.We eten steeds vaker vegetarisch en dat bevalt ons eigenlijks wel.

De kinderen doen het goed en ze groeien als kool.Ze kunnen aardig goed Engels verstaan,want een man zei o your son has beautiful eyes en Jitze knipperde een paar keer met zijn ogen haha.En zo zei hij tegen Brecht die wou ergens op klimmen,nee Brecht niet doen its dangerous. Geweldig op te horen.We zijn blij met de fietsen voor de kinderen en zo kunnen we samen met de kids toch nog aardig wat km afleggen,want het is hier heel heuvelachtig en soms toch best een klim om ergens te komen.

We blijven hier nog zo ongeveer een maandje liggen en hopen dat we dan alles weer voor elkaar hebben om weer verder te gaan want in een haven liggen is natuurlijk hartstikke leuk,comfortabel en elke dag een douche,maar het liefst liggen we toch wel voor anker in een prachtige baai met adembenemende natuur en de vrijheid en soms gewoon om helemaal alleen te zijn.

1. John van hoorn:
    6 januari 2020
    Geweldig verhaal weer. Wens jullie een avontuurlijk 2020 toe en kijk uit naar de volgende verhalen.
  2. Astrid:
    7 januari 2020
    De foto's zeggen genoeg.jullie genieten volop.en wij zo ook.x
  3. Akky:
    7 januari 2020
    Wat weer een mooi verhaal jongelui! Het ga jullie goed!!!
  4. Lolkje:
    7 januari 2020
    Mooi verhaal. Een heel gelukkig 2020! Groetnis ut Ysbrechtum.
  5. Tsjebbe Huitema:
    7 januari 2020
    Voor jullie een prachtig en gezond 2020!!!