Portimao

19 november 2019 - Portimão, Portugal

We zijn zaterdag de marina in gegaan.De vrouw achter de balie had al geinformeert dat de plek naast ons vrij was omdat we een stalen schip hadden en dat er af en toe wel een schip naast ons komt te liggen.Ik vraag me altijd af waar de paniek vandaan komt en dat ze denken dat ons doel in de marina is zoveel mogelijk plastic badkuipen te gaan raken,ja daar doen we het voor!!Ik maakte nog een grapje of we ook overal stootwilgen moesten hangen i.v.m nieuwe buren en we er best wel bang waren dat ons stalen schip hierdoor zou beschadigen,maar mevr kon er niet echt om lachen hellaas.We wachten met smacht op opa en oma,en de kinderen hebben er zin in.We wachten op een prijsaanvraag voor de marina in Albufeira want die is waarscheinlijk 12 euro per dag goedkoper,dat scheelt toch wel behoorlijk omdat we toch wel zo 2 a 3 maanden in de jachthaven willen blijven i.v.m klusjes aan de boot.We kwamen terug van de strandpicknick en we zouden aan boord en meneer zou bijna van zijn boot stappen om zeker van te zijn dat we niet naar zijn boot gingen,nee sorry meneer hellaas naast u ligt de Nortada.Prachtig schip waar wij gezellig op gaan stappen.De volgende dag ohhh jullie hebben een stalen boot die kan wel wat hebben!!Ja natuurlijk daar hebben we hem voor om als botsauto te laten gebruiken,beetje jammer.

Klaas is druk bezig de anker bak te verven want de tektiel kon niet echt goed over zout water.De watermaker hebben we gespoeld en geconserveerd i.v.m geen gebruik in de marina want we kunnen nu gewoon water tanken.We proeven geen chloor want ons koolstof filter die Klaas voor de kraan heeft gemonteerd haalt alles eruit.Ik heb het heel erg naar mijn zin in de keuken en ben weer aardig aan het koken/bakken geslagen.Ik denk er over na om een kookblog bij te houden met allerlei recepten voor aan boord.Ik heb voor het eerst Southern cornbread gemaakt en de kinderen waren er dol op!!Ook ben ik met Jitze begonnen op school met t thema Sinterklaas en wat vind hij het prachtig.Ze mochten een verlanglijstje in de schoen stoppen en ik kan je vertellen die beste man krijgt het er maar druk mee!!Het hield nooit weer op.Ik zei tegen ze dat ze niet te veel konden vragen anders paste piet niet door t raam(kleine luikjes van ong 40x 30)Ik ben ook weer druk bezig met de grote schoonmaak en alle invertarisatie weer opnieuw te organiseren,het is een complete chaos aan boord!!

We zijn ondertussen ook aardig dokter snuggels aan t worden.Jitze had een playmobil speeltje in zijn neus gestopt wat een operatie en wat een gevecht.Klaas met lamp op zijn hoofd en pincet proberen t eruit te krijgen en ik hem goed vast houden.Phoeff.1 week later Brecht ooronsteking en een hele grote prop pus in het oor.Nou daar ga ik weer,oor uitspuiten en je zag haar ge ieten en vond het fijn dat alles eruit kwam.Wat een gedoe en veel rotzooi minder is ze een stuk blijer en slaat minder met haar hoofd tegen dingen aan.

Klusjes die we graag nog willen doen : windvaan verbeteren,officiele website bouwen,schilderwerk bijwerken,bevooraading aanvullen,gas bijvullen en eventueel elektrisch kookplaatje en Klaas wil een mini generator,en eventueel een ander hoofdanker.

1. John van hoorn:
    19 november 2019
    Wouw wat een belevenissen. Lees jullie verhalen trouw en vindt het geweldig. Wens jullie een gezellige tijd met opa en oma.
  2. Lenie:
    19 november 2019
    Wat heerlijk dat jullie nu af kunnen tellen tot opa en oma er zijn 🤗 Een hele fijne tijd samen 😘😘
  3. Rinke:
    Mooie avonturen.
    Het duurt niet zo lang meer dat komen.
    Heel veel plezier als ze er zijn.
    Groetjes Rinke
  4. Akky:
    20 november 2019
    Weer een prachtig verhaal met ups en downs, maar nog even en dan zijn Astrid en Hasan bij jullie! Wat een feest en een heerlijke ontmoeting na zo'n lange tijd! Heb samen een fijne tijd! Kusjes van Oma Akky......
  5. Jan en Tine:
    20 november 2019
    Weer een prachtig verhaal! Heel veel plezier met jullie bezoek uit Nederland! Groetjes van Jan en Tine.
  6. Jeanette Guit:
    20 november 2019
    Weer een mooi verhaal. Veel plezier met het bezoek van Astrid en Hassan.
  7. Van schijndel johan:
    22 november 2019
    Hey,weer leuk om dat allemaal te lezen. En geniet van het bezoek.