Scillys

1 augustus 2019 - Scilly-eilanden, Verenigd Koninkrijk

Het is al even geleden dat we een verhaal hebben geplaats i.v.m geen internet.

We zijn hier al 2 weken en hopen dat we woendag verder kunnen naar Spanje,als de wind gunstig is.Het waren 2 weken vol belevenissen en avonturen.Met de kinderen zijn we naar een spelletjes middag geweest op de basisschool op st Marys,de kinderen vonden het geweldigen en hebben heel veel snoepjes gewonnen.Ze konden daar touwtjes trekken,bal gooien en eendjes vangen.De kinderen verkochten zelfgemaakte cupcakes en we hebben gelijk wat engelse voorleesboeken gekocht,die de school wegdeed en voor een klein symbolisch bedrag kon je de boeken overnemen waardoor hun dan weer op excursie konden gaan.Het is een leuke school en ze zijn heel erg met de natuur bezig en recyclen alles,ze gaan berg beklimmen,zwemmen met zeehonden en maken fuiken en planten groenten.

De wind is niet echt constant en is heel lastig om soms een goed plekje te vinden.We hebben maandag een fikse storm over ons heen gehad,we lagen boven st Martin er lagen Schotten naast ons en we vroegen aan hun om 7:00 wat de wind deed.Ze zeiden volgens het marifoon bericht dat het goed was en dat de wind niet verder zou draaien.10:00 begon het heel hard te waaien en de zee veranderde van vlak,binnen 5 minuten in golven waar je angstig van werd.We moesten weg,vluchte voor het weer.Zo vertrokken we richting st Marys een tochtje van 1 uur maar we deden er 4 uur over.Tegen de wind in,4 meter hoge golven en overal rotsen.Wat kan onze boot veel hebben zeg.Echter het bazaan zeilde scheurde zo door 2en en ligt nu bij de zeilmaker,waar klaas morgen heen gaat om samen het zeil te repareren.In de haven hebben we 2 dagen aan een moring gelegen met windkracht 8,vol de haven in.Er zijn boten van de moring losgerukt en hebben schade aangebracht,zo ook bij ons(gelukkig alleen verfschade)maar de boot naast ons is total loss veklaard.Heel jammer voor de eigenaar,een jonge man van ong 30 met ook een droom om de wereld rond te gaan zeilen.Boten werden door de kustwacht binnen gevaren met problemen,boten zijn gekaptsized en de mensen moesten gered worden.Allemaal spannende momenten waarbij je meeluisterd op de marifoon en hoopt dat alles weer goed komt en dat je de kustwacht weer de haven in ziet varen.

We doen rustig aan en zijn uitgeteld van de onrustige nachten,gaan uit eten en zitten lekker op het strand en gaan  zwemmen.

1. Tsjebbe Huitema:
    1 augustus 2019
    Net niks allegeare! Hoopje dat it waar wat rustiger wurd foar de tocht nei Spanje. Rustig blieuwe!
  2. Lolkje:
    Spannend allemaal!
    Leuk om jullie verhalen te lezen!
    Succes en veel plezier verder.
  3. Jan en Tine:
    2 augustus 2019
    Een best spannend verhaal. We hopen dat het weer wat rustiger word voor jullie!!
  4. Bertus:
    2 augustus 2019
    Nou Carmen, zo te horen was dit wel even goed schrikken.
    Hoop dat jullie het verder een beetje minder spannend maken.
    Nog veel plezier en tot de volgende blog.
    Groetjes Jennie en Bertus
  5. Akky:
    2 augustus 2019
    Poeh heej, wat een verhaal. Nou maar rustig aan doen! Kunnen jullie ook een tekening of wat dan ook maken zodat ik kan zien wat jullie gevaren hebben en wat nog in het vooruitzicht ligt? Ik heb geen idee namelijk! Liefs van mij met dikke tûten!
  6. Klaas Huitema:
    3 augustus 2019
    Ik zal dat even doen oma. App ik even. Dikke tut