Trouble in paradise

1 februari 2020 - Albufeira, Portugal

Helaas liggen we hier nog een maand langer dan gepland.Klaas kwam er achter dat er een belangrijk onderdeel van de motor stuk is en helaas een heel duur onderdeel.De uitlaatbocht van de motor is van binnenuit doorgerot,dit heeft in Baiona hoogstwaarschijnlijk ook voor de oververhitte motor gezorgd.Wij laten er een maken van roestvast staal om voor altijd van dit veel voorkomende probleem af te zijn.Volvo penta motors bedankt!!Dit is helaas een veel voorkomende kwaal bij deze motoren.

We hebben besloten om de Middellandse zee op te gaan i.p.v de overstekeek.We vroegen ons af wat we nou echt wouden zien en waarom we deze reis perse wouden gaan doen.We wouden genieten en wat van de wereld zien en graag toch onze echte droom met een camper door Amerika te touren.Wij hadden het plan om met de boot daar heen te zeilen en daar de boot te verkopen en een camper te kopen.Helaas change of plans again.We zagen het niet zitten om met 2 kleine kinderen 21 dagen op zee te zitten,we wouden toch wel graag door en hebben besloten de route aan te passen.We gaan zo 1,5 jaar heerlijk rustig aan de Middelandse zee op cruisen en hopen daarna (Klaas zijn woorden)een gek te vinden die in Griekenland onze boot wil kopen.We hebben dan de intentie om dan per vliegtuig naar Amerika te gaan en dan onze reis af te sluiten met een roadtrip door de U.S.A

Carmen is druk bezig met de voorraad aan te vullen(de boot propvol stoppen met proviand)dat betekend helaas voor Carmen 2 x p.w naar de supermarkt.Met de taxi naar huis en dan met alles 3 a 4 keer 3 trappen op en af.Ideaal voor de vetverbranding en de conditie.Na deze 4 weken heb ik een conditie als een paard!!!omdat we van mensen hadden gehoord en gelezen dat het ontzettend duur is en zelfs voor het vullen van water enz.Gelukkig zijn wij zelfvoorzienend en willen we zo min mogelijk de havens in.De havens kosten soms wel van 80 tot 300 euro per nacht en soms rekenen ze een volledige overnachting voor alleen maar te water tanken.Absurd nartuurlijk!!

De zeilen zijn gelukkig klaar en zitten er al weer op.Klaas is druk bezig te plamuren en schilderen en we zijn druk aan het opruimen en onderdelen aan het verkopen.Windvaan,stuurautomaat en ssb radio zijn per post verstuurd naar NL.De hydraulische stuurautomaat is intussen ingebouwd en hij is muisstil.Ideaal want hij zit onder ons bed.Klaas is druk bezig met de schroefasdynamo,we hebben het even opnieuw berekend en met wat aanpassingen moet hij het nu doen.We hebben hem tijdens de sluis van Den oever eraf gehaald,want het zorgde destijds voor nogal wat paniek voor de sluis.Hij wou niet meer in de achteruit en we vaarden al de sluis in en die lag vol.We dachten laat maar en we zien later wel weer eens.Nu is dat moment en zijn we er van overtuigd dat het deze keer geweldig werkt en natuurlijk stroom op gaat wekken.

We zijn ook druk bezig met filmpjes met foto's die we graag willen delen op youtube.Zodat iedereen mee kan genieten van alle mooie momenten van onze reis.

1. Akky:
    2 februari 2020
    Lieve skatten wat een avontuur beleven jullie! Goed bezig en behouden vaart! We zien graag filmpjes op Youtube! Goeie reis, en tot het volgende reisverslag! Dikke tûten!
  2. Jan en Tine:
    2 februari 2020
    Weer en heel spannend verhaal. We hopen dat alles verder goed verloopt. groetjes van Jan en Tine.
  3. Wendy:
    Carmen en klaas ,

Wat leuk om jullie te kunnen volgen op deze manier .. en wat worden de kindjes alweer groot zo op de foto's te zien.. Ik ben benieuwd naar de filmpjes
    Lijkt me echt een hele mooie ervaring zo'n wereldreis ! Geniet ervan !

Liefs wendy
  4. Van schijndel johan:
    3 februari 2020
    Hey Hey,zonde van het oponthoud. Die roestvrijstalen uitlaat is wel een goed idee,dan ben je gerust tot....en natuurlijk de belangrijke stuurautomaat. Kijk er weer naar uit om de filmpjes en foto’s te zien. Groetjes en wees voorzichtig. Johan