Visite!!

2 december 2019 - Portimão, Portugal

We liggen nu bijna 3 weken in de Marina van Portimao en gaan aankomend weekend naar Albufeira waar Klaas zijn ouders op visite komen.

Afgelopen week zijn mijn ouders overgekomen en het was een top week.Zondag Brecht haar verjaardag gevierd op de boot met een bbq,Fam van de Hope kwam ook gezellig langs en zijn we met zn allen naar het strand geweest in de middag.We hebben ze getrakteerd op bitterballen en frikandel speciaal wat ze geweldig vonden.

We zijn met mijn ouders een dag naar Alvor geweest en Klaas en Heit en de kids een dag naar de kinderboerderij terwijl Ik en Mam konden winkelen voor sinterklaas en de voorraad weer wat aanvullen.Het blijft een spannende tijd aan boord,12 meter en weinig opbergruimte voor cadeaus.En de kinderen hadden hellaas de cadeaus al gevonden,gelukkig had ik ze ingepakt phoeff.Ze lagen onder het bed verstopt,normaal komen ze daar nooit maar nu toch wel,dol enthausiast dat ze waren.Snachts ze maar weer verplaats onder de banken wat hellaas betekent dat ik tot aan 5 dec mijn nieuwe gekochte voedselvoorraad niet kwijt kan.Gellukig was er nog geen genoeg chaos aan boord i.v.m herindeling.De kinderen baalde wel dat er geen cadeaus meer lagen en ik heb ze maar verteld dat sinterklaas zich in de dag had vergist omdat hij al heeeeel oud is.O Ok mam zei Jitze.Hellaas moesten mijn ouders na een week weer naar huis.Het afscheid viel ons toch wel wat zwaar maar hopen ze natuurlijk snel weer te zien.

We zijn druk bezig deze week met klusjes aan boord.Morgen gaat Klaas met Jitze op t dek aan t werk,rubberboot op het dek doen,dekskist opruimen,fok opruimen en de Friese vlag in de mast hijsen(eindelijk kan hij in de mast)enz en ik kan met Brecht binnen de keuken uitmesten en schoonmaken en we gaan samen weer brood bakken.Ja het brood bakken is iets waar ik me nu toch al 2 dagen tegen verzet.We eten nu al 2 dagen pannenkoeken bij het ontbijt,ook niet erg maar goed.Het brood dat ik bakte lukte altijd heel goed maar is de laatste 2x mislukt wat toch best balen is als je er een beetje afhankelijk van bent.

Ook proberen we een planning te maken voor de komende maanden hoe en waar we heen gaan te zeilen als we in Maart weer verder varen uit de haven van Albufeira.We zijn beide wat chagerijnig omdat we eigenlijk een jaar extra doen over de oversteek en hebben daardoor wat meer meningsverschillen dan eerst.Jitze zegt dat wij geen cadeaus krijgen van sinterklaas omdat wij (klaas en ik)niet lief zijn geweest omdat we ruzie maken met elkaar.Er komen nieuwe landen bij op de planning waarvan we samen nooit dachten dat we daar heen zouden gaan.Het is ontzettend leuk om weer zo bezig te zijn en de boeken van Jimmy Cornell komen weer van de plank om het uit te kienen.Als we in Albufeira zijn hopen we ook weer bezig te kunnen met onze site en Ik ben begonnen met een cursus Spaans want die had mama meegenomen voor mij.Ik ben ooit toen ik 16 was begonnen omdat ik graag in Sevilla of Peurto rico wou wonen haha en gelukkig herkende ik nog dingen dus hoop ik dat ik het weer snel oppik.Jitze gaat super voorruit op school en hij doet iedereen telkes weer verbazen met zijn talenten.Fietsen helemaal zelfstandig,poppetjes tekenen met 10 vingers,jongleren tijdens het eten met dopperwtjes en bij beide gaat het Engels super goed.Ze praten nu van alles door elkaar wat wel heel grappig is.Jitze vind onze buren ook heel leuk en zei gelijk dat we pepernoten konden bakken!!Het zijn ook Friezen en ze komen uit Oppenhuizen,Nou wat is de wereld toch klein.

1. Sabina:
    2 december 2019
    Wat fijn dat je ouders zijn geweest en dat je je schoonouders ook gaat zien!
    Heerlijk je verhalen te lezen hoe het jullie vergaat. Het blijft soms verrassend hoe dingen lopen!
    Alle plezier en succes verder!
  2. Astrid:
    3 december 2019
    Was een fijne tijd.en blij om alles live mee te maken hoe jullie leven is aan boord.we komen vast nog een keer....ergens.
  3. Jan en Tine:
    3 december 2019
    Wat leuk dat de ouders van Klaas ook op visite komen en een fijn sinterklaasfeest!
  4. Akky:
    3 december 2019
    Wat weer een prachtig verhaal! Je verwoord het zo goed Carmen, zie me zelf bij jullie! Fijn dat Klaas zijn ouders nu ook komen! Veel succes, en we horen later weer super mooie verhalen!
  5. Van schijndel johan:
    6 december 2019
    Leuk wat er allemaal weer is geweest en vooral mooie vooruitzichten qua bestemmingen. En wat het brood betreft blijven oefenen. Veel plezier en wees voorzichtig.