Geluksmomenten

11 december 2019 - Portimão, Portugal

Klaas is aardig aan t shoppen geweest.Een heel mooi schip wat eigenlijks aan het aftakelen is door een man met een drankprobleem,heel sneu natuurlijk mja we hebben handel.De eerste keer kwam hij terug met 1 grootzeil van Hood en een genua die groter is dan ons huidige en een genaker en een hele duikset.De 2e keer wou hij weer naar dezelfde man toe om een hydraulische stuurautomaat van Raymarine te kopen en een Ssb radio (korte golf radio waarmee je contact kan onderhouden over grote afstanden en mail en weerberichten kunt ontvangen)we voelde ons koning te rijk want al met al heeft dit en de zeilen ons maar 650 euro gekost wat natuurlijk een mooie meevaller is!! Hij was al om 8 uur vertrokken met Bob en was om  4 uur nog niet thuis,ik begon me wel een beetje zorgen te maken dat hij al zo dronken als een oellie zou zijn doordat die man hem drankjes aanbood en Klaas die zegt natuurlijk geen nee!!Eindelijk kwam hij thuis met de buit en had hele verhalen,hij is samen met die man naar een kroegje geweest om te eten en je raad het niet.Klaas kreeg een helm en ging op een scooter zitten,no no no je moet bij mij achterop die andere scooter is stuk!!ik kwam niet meer bij van het lachen,volgens Klaas was het een hele sensatie want de man was natuurlijk al aardig kachel toen Klaas achter op stapte.Klaas zei het leek wel een aflevering van easy rider,en de man maar roepen o man this is great!!im having so much fun!!waardoor Klaas helemaal niet meer bijkwam achterop.

Ook zijn we samen met Bob en Yvonne (de friezen)naar ferragudo geweest voor een ontbijt.Ze bleven maar praten het  zit naast een pandje en wij maar vragen wat voor pand dan.Uhm nou gewoon een pand.Ik liep voorop en zag het natuurlijk al!!ik lachen en ik tegen Klaas roepen moet je nou een kijken.haha een seksclub.Dat was natuurlijk dat dubieuse pandje waar ze het over hadden.Hartstikke leuk natuurlijk een ontbijtcafe naast een seksclub,we konden er wel om lachen.Voor 3 a 4 euro heb je een Engels of Portugees ontbijt met een kop thee of koffie.Niet te geloven dat t allemaal kan voor die prijs.

We verdelen de taken een beetje en Klaas heeft al wat ingebouwd voor de ssb radio en ik sta om de dag onder de douche was te doen.Ideaal het water is heerlijk warm en we besparen er een hoop mee want een wasmachine kost toch al gauw 5 euro per keer voor zo 6 kg.Ook zijn we veel recepten aan het uit proberen en proeven.Iedereen vond de pancakes met banaan en met cranberries heerlijk en appel/kaneel maar helaas met banaan en pindakaas niet terwijl ik die heerlijk vond.Cake met abrikoos,bananenbrood enz.

We hebben met school weer een nieuw thema winter en natuurlijk kerst.We hebben met zn 3en een kerstboom geknutselt en opgeplakt.Ideaal natuurlijk aan boord,Klaas zou nog kijken voor een lichtsnoer voor in de mast.Gezellig want ik vind de kerst toch wel de mooiste feestdagen van het jaar.

We hopen zondag te vertrekken naar Albufeira als de verzekering helemaal rond is.We krijgen helaas geen casco dekking maar gelukkig wel WA.We balen wel een beetje maar helaas t is niet anders.En natuurlijk op tijd te zijn voor de kerstmarkt,met gluhwein,bradwurst en lebkuchen en kraampjes en natuurlijk de kerstman.Er is hier dan geen sneeuw maar dat doet er niet toe.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Astrid:
    11 december 2019
    Leuk verhaal weer....alleen mis in de foto's van jullie kerstboom en klaas in zijn duikpak :)
  2. Akky:
    12 december 2019
    Wat weer een prachtig verhaal, en om zulke leuke dingen mee te maken haha! Ik wens jullie een goeie vaart! En kijk alweer uit naar het volgende verslag!!! Dikke tût!!!!!