Dover

14 mei 2019 - Dover, Verenigd Koninkrijk

Maandag 6 mei zijn wij aangekomen in Dover,na een hobbelige vaart.Er was veel vrachtverkeer en ferry's.Die zorgde voor veel golfslag en ineens was de wind weg,warrdoor we vrij onstabiel waren en als een dobber heen en weer geslingerd werden.Tijdens deze vaart is de windvaan geknapt en een draad van de verstaging.Het was de bedoeling om 3 dagen te blijven maar dat is zo'n 1.5 week aan het worden.Inclussief watertank repareren en windvaan.

Met moederdag zijn we naar Centerburry gegaan met een echte engelse dubbeldekker,de kinderen vonden het prachtig.Terug mochten we weer niet want de buschauffeur accepteerde geen vouwfietsen.Klaas vloeken wat veel Engelse lachwekkend vonden.We hebbben Centerburry maar omgedoopt tot Cuntenburry.Op de buschauffeur na zijn de Engelsen heel vriendelijk en heel behulpzaam,alleen moet ik nog wel even wennen dat ze vaak love of luv weet niet hoe je het spelt of honey tegen je zeggen.Boodschappen doen is verschrikkelijk,wil je ergens een hartverzakking krijgen moet je hier heen.Wat verschrikkelijk eten,vet,ongezond en weinig groenten of fruit of het is heel duur.En wat heb ik dan een bewondering voor Jamie Oliver om de schoolmaaltijden aan te pakken.Want het is niet normaal hoe ongezond sommige kinderen hier zijn.(volwassenen ook)

Sean een zzpr hier op de jachtwerf heeft de verstaging gerepareerd en had nog een lasklusje van 4 dagen voor Klaas.Misschien wou Klaas ook wel de reling lassen,maar dat zag Klaas niet zitten om nog een week extra te blijven.S'avonds werkt Klaas nu ook want er wouden wel meer mensen dat Klaas voor hun lastte,omdat er bijna geen lassers zijn op de jachthaven.Ze lachte al zometeen kom je hier nooit meer weg.

We zijn van plan om vrijdag te vertrekken richting New haven.

1. Rinke:
    14 mei 2019
    Mooi avontuur met een mooi einde.
  2. Akky:
    14 mei 2019
    Hahaha, wat weer een avontuur!!!
  3. Jan en Tine:
    14 mei 2019
    Fijn om weer iets van jullie te horen. Ook een heel leuk verslag . Verder een goeie vaart!
  4. Annemieke Duipmans:
    14 mei 2019
    Mooi verhaal Carmen. leuk om jullie avonturen te lezen>
  5. Tsjebbe Huitema:
    15 mei 2019
    Leuk jullie zo te kunnen volgen en jullie belevenissen te lezen! KIEK GOED UUT!!!!!!!!
  6. Hanny en Sikke:
    16 mei 2019
    Lieve allemaal,
    Wat leuk om jullie zo te volgen met jouw verslag Carmen.
    Een behouden vaart en een zonnige spaanse groet vanuit Spanje.
  7. Opa en Oma den Hollander:
    18 mei 2019