Texel dag 1

16 april 2019 - Texel, Nederland

Gister ochtend zijn we vetrokken uit Makkum naar Texel.Waar we rond een uur of 6 aan kwamen.Waar we bij inchecken ook nog een grote Texelse koek kregen.

De reis erheen was prachtig,zeilen ging goed alleen stond er vrij weinig wind waardoor we niet harder gingen als 3 knopen.Voor de eerste keer vonden wij dat geen probleem!!

Toen we de sluis in vaarde onstond er lichtelijk(eigenlijks best veel)paniek toen we merkten dat de schroefasdynamo aan sleepte en daardoor even niet meer in de achteruit konden.Gelukkig herstelde het probleem zich en vertrokken we richting Texel.Waarbij we bij aankomst achteruit in een box moesten aanmeren met veel zijwind.En dit de eerste keer was dat we zo moesten aanmeren.Maar voor de eerste keer ging het best wel goed.

We werden uitgerust wakker om een uur of 8 en na te hebben ontbijten en was te draaien zijn we om 10 uur op de vouwfiets vertrokken van een rondje van 16 km. Langs een bierbrouwerij,fruit pluktuin en zijn we even gestopt om te spelen en te wandelen in het bossie.zoals ze het hier noemen.

We hebben besloten hier nog een nachtje te blijven en morgen naar een zeeaqarium te gaan waar ze zeehonden enz opvangen.

1. Akky:
    16 april 2019
    Nou dit hoord allemaal erg leuk! Een mooi eiland vind. maar erg genieten lieverds! Dikke tût van Oma Akky........
  2. Jan en Tine:
    17 april 2019
    Fijn dat het zo goed ging en geniet ervan. Groetjes Jan en Tine.
  3. G Huitema:
    17 april 2019
    Prachtig mooi lekker genieten in het bos .Groetjes Gonda en Tjitte.