St Mary

16 juli 2019 - Scilly-eilanden, Verenigd Koninkrijk

Na een toch van 120 zm en zo 30 uren varen zijn we aangekomen op de Scilly eilanden.We blijven tot morgen op St Mary en dan gaan we daarna eilandjes hoppen tot er een mooi weerbericht is voor de golf van Biskaje.Zoals dat nu lijkt duurt het nog wel even.We gaan hier St Martin,Tresco en Bryer nog bezoeken.

Het was een pittig ritje met golven van 2 meter,iedereen werd zeeziek en het feest was compleet.We gingen de nacht in en de volgende ochtend was er niks meer aan de hand.De kinderen voelde zich goed.We hebben in de ochtend nog een grote groep dolfijnen gezien,echt prachtig!!Het geeft je zo'n blij gevoel.Dolfinarium is er echt niks bij.

Maandag hebben we fietsen gehuurd en zijn we rond het eiland gefiets,adembenemend mooi.We kwamen ook nog een stel uit Joure tegen met de zeilboot,Friezen heb je ook overal.We praten met Nederlanders die met de ferry gingen en door de golfslag hier en de deiningen noemen ze de ferry ook wel de vomiting express,het verklaart een hoop.We hebben een kreeftenfuik gevonden in de duinen,hopen dat we er wat mee gaan vangen.Want de kinderen waren aardig onder de indruk van de plaatselijke visser die net 2 gigantische kreeften had gevongen.

Ook zijn we begonnen met school voor Jitze.Hij is ontzettend leergierig en een echte fanatiekeling.Hij leert snel en vind het ontzettend leuk!!We hoeven maar wakker te worden en dan staat hij bij ons bed,mam vandaag weer school?Hij kan ook al aardig wat Engels.

De kinderen vinden het heerlijk om op het strand schelpen,krabben,kokkels en slakken te vangen.Zeehonden en dolfijnen spotten horen daar ook bij.Brecht vind de rubberboot besturen het allermooist en surfen vinden ze beiden prachtig,staan ze op zo'n surfplakje en dan komt er een golf aan en kijken wie er het langst kan blijven staat.Geweldig om  naar te kijken.

1. Tjallina de vries:
    16 juli 2019
    wat een prachtige verhalen,hier kan geen school tegenop met zoveel ervaringen voor de kinderen
  2. Marta:
    17 juli 2019
    Ik sluit me aan bij Tjallina, wat leren ze veel in de praktijk
  3. Akky:
    17 juli 2019
    Wat weer een prachtig verhaal, een mooi avontuur hoor! Veel succes, en geniet maar met volle teugen! Liefs van mij!!!!
  4. Jan en Tine:
    Heb veel plezier!!